8 січня 2017 року, в неділю 29-ту після П’ятидесятниці, неділю після Різдва Христового, коли Церква відзначає Собор Пресвятої Богородиці, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет за багатолітньою традицією звершив Божественну літургію в Михайлівському Золотоверхому монастирі столиці.
8 січня 2017 року, в неділю 29-ту після П’ятидесятниці, неділю після Різдва Христового, коли Церква відзначає Собор Пресвятої Богородиці, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет за багатолітньою традицією звершив Божественну літургію в Михайлівському Золотоверхому монастирі столиці.
Святійшому Патріарху співслужили Патріарший намісник, ректор КПБА, митрополит Переяслав-Хмельницький і Білоцерківський Епіфаній; намісник Михайлівського монастиря, керуючий справами Київської Патріархії архієпископ Вишгородський Агапіт; вікарій Київської єпархії архієпископ Богуславський Олександр; вікарій Київської єпархії єпископ Васильківський Лаврентій; єпископ Іоан (Швець); перший проректор КПБА, голова Видавничого відділу протоієрей Олександр Трофимлюк; братія монастиря і викладачі Київської православної богословської академії у священному сані.
На запричасному стиху проповідував насельник монастиря ігумен Олексій (Остапенко). А перед завершенням літургії зі словом до пастви звернувся Святійший Патріарх Філарет, розкривши значення втілення Сина Божого.
“В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Христос народився!
Дорогі браття і сестри, ми продовжуємо святкувати Різдво Господа нашого Ісуса Христа. Продовжуємо, радіємо, але не завжди розуміємо чому ми радіємо і що ми святкуємо, не розуміємо. А сутність полягає в тому, що Бог принизив себе до такого стану, що став немовлям і був закритий в утробі матері і народився не в царських палатах, а народився в яслах як тварина. І для чого все це треба було Богові: принизити себе до такого стану? Заради того, щоб визволити нас від гріха і від смерті, бо людина своїми силами визволитися від гріха і від смерті не може і ангели не можуть визволити людину від гріха і від смерті, і тому треба було Самому Творцеві, Який створив цей прекрасний світ, принизити себе до такого стану” – сказав Патріарх Філарет.
Також Предстоятель Київського Патріархату роз’яснив, що означає подолати гріх: “Що значить подолати гріх? Перший гріх, найтяжчий – це гордість і зародилась вона, ця гордість, не на землі, а зародилася вона на небесах від першого і найвищого ангела, який подумав, що він подібний до Бога, він такий самий як Бог. Так ось цей гріх: звеличення себе до таго стану, Господь Творець, подолав тим, що принизив Себе і народився в яслах і тим самим подолав гріх.
Ірод хотів вбити немовля, тому що волхви, які прийшли поклонитися Новонародженому сказали, що народився новий Цар. І ось заради власнолюбства Ірод знищує чотирнадцять тисяч немовлят, невинних дітей до двох років, шукаючи, щоб вбити новонародженого Царя. І новонароджений Цар неба і землі тікає, Творець тікає в Єгипет від Ірода вбивці. Але не дозволяє Іродові убити Себе, перемагає, а Ірод помирає невдовзі й таким чином Господь перемагає це власнолюбство, не дає йому досягти своєї мети.
Святійший Владика також сказав: “Згадайте як диявол спокушав Господа Ісуса Христа в пустелі. Яким чином спокушав? Хлібом. Якщо Ти Син Божий, то перетвори це каміння у хліб і не будеш голодним. І Той, Хто п’ятьма хлібами наситив п’ять тисяч народів не робить цього, а каже: “Не єдиним хлібом буде жити людина”. Що це значить “не єдиним хлібом буде жити людина”, а як же буде людина жити? Ми добре знаємо, що без їжі людина жити не може, а Христос каже: “Не тільки хлібом буде жити людина”, а буде жити словом Божим. Яким чином словом Божим? Де зараз тіло Христове? На небесах. Їсть це тіло хліб? Ні. А існує тіло на небесах? Існує, тому і Господь сказав: “Не єдиним хлібом буде жити людина”, тобто Він може існувати і без хліба як Людина безгрішна”.
Його Святість запевнив: “Той, хто шанує Господа Ісуса Христа, Який принизив себе, кається у своїх гріхах, то Господь простить провини з великого Свого чоловіколюбства, бо любов Божа до свого творіння привела Сина Божого до народження в Вифлеємській печері”.
Також Патріарх закликав усіх усвідомлювати, що розуміється під святкуванням Різдва Христового і дякувати Господу Ісусу Христу за Його народження, за Його любов до нас грішних.
Після завершення Літургії перед іконою Різдва Христового відбулося славлення – Патріарх, архієреї та духовенство проспівали тропар і кондак свята. Виходячи з храму Святійший Владика благословив численних богомольців.
{gallery}//2017/01/myh{/gallery}