Перейти до вмісту
Головна » Великий понеділок

Великий понеділок

IMG 9620Страсний тиждень: Великий понеділок

PanasonicAG-AF100 01ВІДЕО

9 квітня 2012 р., у Страсний понеділок, архієпископ Переяслав-Хмельницький і Бориспільський Епіфаній, ректор КПБА, звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у Всіхсвятському храмі села Проліски Бориспільського благочиння.

Ряд кліриків Переяслав-Хмельницької єпархії за ревне служіння Церкві до дня Святої Пасхи удостоєні чергових священичих нагород.

Після завершення Літургії владика звернувся до віруючих з архіпастирським словом.

Страсним тижнем називається останній тиждень перед Пасхою. Таку назву цей тиждень має тому, що він присвячений споминам про останні дні земного життя Спасителя: Його страждання, хресну смерть і погребіння. Всі дні Страсного тижня називаються “Великими” – Великий Понеділок, Великий Вівторок і т.д, також уживається епітет “Страсний”. Через особливе значення і велич духовних спогадів та богослужінь Страсний тиждень не включений у богослужбове коло Великого посту, а стоїть окремо, як перехід від Святої Чотиридесятниці до Світлого Христового Воскресіння. Страсний тиждень особливий тим, що є найсуворішим. Християни родумують над страстями Ісуса Христа і готуються до зустрічі з Ним. У богослужіннях, які звершуються у ці дні в храмах, увага зосереджується на стражданнях і терпінні Спасителя.

У Великий понеділок Церква згадує старозавітного патріарха Йосипа, якого заздрісні брати продали в Єгипет, сказавши батькові, що його розірвали звірі. Поміркований Йосип розглядається як прообраз зрадженого Христа. Також прообразне значення життя Йосифа можемо бачити в тому, що він був відданий братами на смерть, але Бог зробив так, що Йосиф в час голоду врятував свого батька і братів від смерті. Також і Господь Ісус Христос був відданий людьми на смерть, але завдяки Його воскресінню ми звільняємося від рабства гріха та смерті. Крім того, в цей день згадується безплідна смоковниця, якій Господь наказав засохнути. Безплідна смоковниця є символом лицемірних фарисеїв та всіх, в кому, незважаючи на зовнішню побожність, Господь не знаходить правдивих плодів віри й благочестя, а тільки лицемірну тінь закону. До безплідної, засохлої смоковниці буває подібна і всяка душа людська, якщо вона не приносить духовних плодів – істинного покаяння, віри, молитви й добрих діл.

{gallery}/2012/04/Str.ponedilok{/gallery}