Перейти до вмісту
Головна » Служіння ректора у 29-ту неділю після П’ятдесятниці, після Богоявлення

Служіння ректора у 29-ту неділю після П’ятдесятниці, після Богоявлення

У двадцять дев’яту неділю після П’ятдесятниці, після Богоявлення, 12 січня 2025 року протоієрей Олександр Трофимлюк звершив Божественну літургію в Свято-Покровському соборі Солом‘янського району міста Києва.

Настоятелю собору співслужили протоієрей Ярослав Романчук, священик Богдан Гайдай та протодиякон Микола Кучер.

Богослужіння оспівували милозвучні піснеспіви, які професійно виконував хор під керівництвом Руслана Перетяжка.

Після малого входу духовенством був виконаний кондак Богоявлення “Явився Ти сьогодні вселенній…”

Особливі молитви підносили за воїнів, які наближать перемогу України над російським агресором та за переможний мир.

Після літургії духовенство храму звершило перед іконою Богоявлення чин славлення – проспівали тропар, кондак і величання свята.

Зі словами проповіді до вірних звернувся отець Ярослав:
“Євангелист Матфей розповів про те, як Ісус Христос розпочав своє служіння. “Покайтеся, бо наблизилося Царство Небесне”. Це коротке зачало, яке має кілька важливих моментів.

Найперше — це кінець проповіді Іоана Предтечі. Його місія була в підготовці людей до приходу Ісуса Христа. Це був єдиний пророк, про якого пророкували інші пророки. Він прийшов, аби свідчити про Месію.

Треба сказати, що Іоан Предтеча вважав недоцільним щоби в нього хрестився Христос. Проте Христос сказав, що так належить виконати все, про що йдеться в законі. Хоча й в законі не міститься нічого про хрещення, натомість іудеї прирівнювали до закону усе, що проповідували пророки.

Таким чином сьогоднішнє євангельське зачало вказує нам що Ісус Христос і є той месія, на якого так чекали. Старозавітні пророки говорили про ті події, які звершилися після приходу Ісуса Христа.

Наостанок треба сказати про те, що Ісус Христос розпочинає відкрито загально проповідувати. І його проповідь звучить про покаяння. але на відміну від проповіді Іоана Хрестителя, Ісус каже про Царство Небесне як таке, що починає діяти.

Покаяння це переміна розуму, свідомості. Здатність зрозуміти свій гріх, перемінити свою свідомість і більше не повертатися до гріха. Закхей був готовий приректи себе та сім’ю на жебратство заради того, аби бути поряд з Христом. Він є тим, для кого приготоване Царство Небесне.

Якщо ми навчимося каятися, то і ми зможемо досягнути Царства Небесного. Нехай Бог нам у цьому допоможе.”