10 січня 2016 р., в неділю 32-гу після П’ятидесятниці, після Різдва Христового, коли Церква вшановує пам’ять святих праведних Йосифа Обручника, Давида, царя і Якова, брата Господнього, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у храмі ікони Божої Матері «Живоносне Джерело» м. Києва.
10 січня 2016 р., в неділю 32-гу після П’ятидесятниці, після Різдва Христового, коли Церква вшановує пам’ять святих праведних Йосифа Обручника, Давида, царя і Якова, брата Господнього, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у храмі ікони Божої Матері «Живоносне Джерело» м. Києва.
При вході до храму Патріарха зустрів настоятель протоієрей Валерій Семанцо та діти – вихованці недільної школи, які теплими словами, віршами і запашним короваєм привітали свого Предстоятеля та запросили його очолити святкове богослужіння.
Святійшому Владиці співслужили: Патріарший намісник, митрополит Переяслав-Хмельницький і Білоцерківський Епіфаній; єпископ Вишгородський Агапіт, керуючий справами Київської Патріархії; настоятель храму і благочинний Святошинського району столиці протоієрей Валерій Семанцо, клірики храму та запрошене духовенство.
За богослужінням Патріарх Філарет виголосив проповідь, у якій відзначив, що Церква встановила відзначати пам’ять родичів Господа нашого Ісуса Христа по плоті для того, щоб підкреслити, що Син Божий був істинною Людиною, прийняв людську природу, щоб спасти її від гріха і смерті.
«Сьогодні Православна Церква згадує пам’ять Йосифа Обручника, Давида, царя і Якова, брата Господнього. Чому Церква встановила пам’ять цих святих? Для того, щоб підкреслити, що Син Божий мав дійсну плоть і душу людську, тобто був істинною Людиною, такою як ми, нічим не відрізнявся від нас, крім гріха. Для чого треба було це підкреслювати Церкві? Тому що були єретики, які вчили, що Син Божий не міг носити нашу плоть, що Він сприйняв людину небесну, не таку як ми. Що це означає? Якщо Христос, Син Божий прийняв не нашу плоть, не став подібний до нас, а носив небесну плоть, то чи спас він нас? Ні. Тоді Він не визволив би нашу людську природу від гріха і від смерті, якщо сприйняв небесну плоть, яка не потребувала ніякого спасіння. Церква відкинула це лжевчення, для того, щоб підкреслити, що Син Божий прийняв нашу людську плоть… Для чого Сину Божому треба було приймати нашу природу? Для того, щоб цю природу визволити від гріха. Не просто явитись людському роду в образі людини, а для того Він і явився на землю, щоб прийняти нашу природу і визволити її від гріха і від смерті» – відзначив Патріарх.
Святійший закликав вірян уподібнюватись у своєму житті Христу, тобто перемагати гріх і мати любов до ближніх, навіть до ворогів. Його Святість закликав у житті не відповідати злом на зло, а перемагати зло – добром.
«Ми, прийнявши таїнство хрещення, є християнами, тобто ми належимо до Христа. Якщо ми належимо до Христа, ми повинні уподібнюватися Христу. А що означає уподібнюватись Христу? Насамперед перемагати гріх, як Христос перемагав… Ми покликані, по-перше, ворогам не відповідати злом на зло, по-друге ворогам робити добро. Тоді ми будемо подібні до Христа і успадкуємо Царство Небесне. Це шлях для кожного християнина» – наголосив у своїй проповіді Предстоятель.
Наприкінці богослужіння відбувся чин славлення Христа, під час якого священнослужителі на середині храму перед іконою Різдва Христового урочисто заспівали тропар та кондак свята.
Після Божественної Літургії настоятель храму протоієрей Валерій Семанцо подякував Патріарху Філарету, владикам і духовенству за молитву та подарував архіпастирям квіти.
за матеріалами Церква.info
Фото: Роман Холодов
{gallery}//2016/1/zhuvo{/gallery}