Перейти до вмісту
Головна » Архієрейське богослужіння у Великий понеділок

Архієрейське богослужіння у Великий понеділок

IMG 91396 квітня 2015 р., у Страсний понеділок, митрополит Переяслав-Хмельницький і Білоцерківський Епіфаній, звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у соборі Юрія Переможця Києво-Видубицького Михайлівського монастиря.

6 квітня 2015 р., у Страсний понеділок, митрополит Переяслав-Хмельницький і Білоцерківський Епіфаній, звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у соборі Юрія Переможця Києво-Видубицького Михайлівського монастиря.

Ряд кліриків Переяслав-Хмельницької єпархії за ревне служіння Церкві до дня Святої Пасхи удостоєні чергових священичих нагород, а саме:

Прот. Іоан Бобітко – право носіння митри;

Прот. Богдан Токальський – право носіння митри;

Прот. Михайло Ткачук – право носіння хреста з прикрасами;

Прот. Михайло Трускавецький – право носіння палиці;

Прот. Іван Кречківський – право носіння палиці;

Прот. Георгій Сальник – право носіння палиці;

Прот. Василь Суп – право носіння палиці;

Прот. Андрій Пришлюк – право носіння палиці;

Свящ. Володимир Боренько – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Іван Касенич – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Михайло Сенів – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Андрій Банах – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. ВячеславЯрмоленко – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Тарас Кобевка – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Віктор Мамчур – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Юрій Мозговий – піднесений до сану протоієрея;

Свящ. Юрій Литвин – право носіння наперсного хреста;

Свящ. Артур Бондар – право носіння наперсного хреста;

Свящ. Михайло Павлушинський – право носіння камілавки;

Свящ. Олексій Ратушняк – право носіння камілавки;

Свящ. Роман Коломоєць – право носіння камілавки;

Після завершення Літургії владика звернувся до віруючих з архіпастирським словом.

Страсним тижнем називається останній тиждень перед Пасхою. Таку назву цей тиждень має тому, що він присвячений споминам про останні дні земного життя Спасителя: Його страждання, хресну смерть і погребіння. Всі дні Страсного тижня називаються “Великими” – Великий Понеділок, Великий Вівторок і т.д, також вживається епітет “Страсний”. Через особливе значення і велич духовних спогадів та богослужінь. Страсний тиждень не включений у богослужбове коло Великого посту, а стоїть окремо, як перехід від Святої Чотиридесятниці до Світлого Христового Воскресіння. Страсний тиждень особливий тим, що є найсуворішим. Християни роздумують над страстями Ісуса Христа і готуються до зустрічі з Ним. У богослужіннях, які звершуються у ці дні в храмах, увага зосереджується на стражданнях і терпінні Спасителя.

У Великий понеділок Церква згадує старозавітного патріарха Йосифа, якого заздрісні брати продали в Єгипет, сказавши батькові, що його розірвали звірі. Поміркований Йосиф розглядається як прообраз зрадженого Христа. Також прообразне значення життя Йосифа можемо бачити в тому, що він був відданий братами на смерть, але Бог зробив так, що Йосиф в час голоду врятував свого батька і братів від смерті. Також і Господь Ісус Христос був відданий людьми на смерть, але завдяки Його воскресінню ми звільняємося від рабства гріха та смерті. Крім того, в цей день згадується безплідна смоковниця, якій Господь наказав засохнути. Безплідна смоковниця є символом лицемірних фарисеїв та всіх, в кому, незважаючи на зовнішню побожність, Господь не знаходить правдивих плодів віри й благочестя, а тільки лицемірну тінь закону. До безплідної, засохлої смоковниці буває подібна і всяка душа людська, якщо вона не приносить духовних плодів – істинного покаяння, віри, молитви й добрих діл.

{gallery}rektor_vel.poned.{/gallery}

За матеріалами офіційного сайту Переяслав-Хмельницької єпархії