
Історія для православних християн цікава лише тим, що в ній діє Святий Дух. Звичайно, можна судити про значне число християн і християнських общин по тій поразці, яку потерпіли їх спроби змінити світ, але подібний суд має на увазі те, що християнство приковане до історії

Хто бачить себе в світлі Божому, хто ототожнює себе з цим світлом, в того терпіння більше і супротив міцніший – бо основа їх глибша, – аніж у того, хто хоче подолати історію силою і зброєю. Для останнього важлива кількість, важливі засоби до існування, політика, бо все це забезпечує силу. Перед нами два різних світогляди, які не можуть прийти і ніколи не прийдуть до згоди.
Істинна проблема не в тому, щоб взнати виживемо ми чи ні, вона в тому, чи зможемо ми досягти стану людей, які на досвіді пережили в тілі і душі дію божественної енергії, бо мати цей досвід – значить знову набути впевненість в бутті і святості людства, яке все повністю покликане стати полем дії Божої і місцем обіцяної зустрічі зі світлом.
Той, хто зодягнувся в білі одежі світла, більше не боїться буття. Він не впадає у відчай через важкі часи і нічим не тривожиться, для нього існує лише світло в яке він зодягнувся. Поза цим світлом все вмирає – часи, думки, дії, все стає пеклом, якому, проте, не подолати спадщини раз і назавжди переданої нам святими. Ця спадщина – джерело сили і довіри, оновлення світу. Це – воскресіння і Пасха Господня.
митрополит Георгій (Ходр)
Друкується за виданням:
Ходр Георгий, митрополит Гор Ливанских. Призыв Духа.
-К.: Дух і Літера, 2006.-284с.
переклад з російської свящ. Павла Мельника
Друкується за виданням:
Ходр Георгий, митрополит Гор Ливанских. Призыв Духа.
-К.: Дух і Літера, 2006.-284с.
переклад з російської свящ. Павла Мельника