Перейти до вмісту
Головна » Соціальний конфлікт як феномен соціокультурного пізнання та способи його врегулювання

Соціальний конфлікт як феномен соціокультурного пізнання та способи його врегулювання

 Доповідачів лекторію – Шевель Інну Петрівну, кандидата соціологічних наук, доцента кафедри міжнародних відносин КНУКіМ та Лікарчук Дар’ю Сергіївну, кандидата політичних наук, доцента кафедри міжнародних відносин КНУКіМ – представив диякон Михайло Омелян, який підкреслив актуальність теми лекції – «Соціальний конфлікт як феномен соціокультурного пізнання та способи його врегулювання» – та додав, що конфлікти існують скрізь, тільки в КПБА вони іншого рівня та характеру.

Першою слово взяла Інна Петрівна, яка ознайомила всіх присутніх із теоретичним підґрунтям питання: з поняттями «конфлікт» та «соціальний конфлікт» та передумовами їх виникнення. Зокрема, доповідач чітко окреслила різницю термінів: «конфлікт» – це зіткнення двох інтересів, яке супроводжується колізіями; «соціальний конфлікт» характеризується більш масштабним характером: страйки, революції та т. д.

Лектор зазначила, що в наш час занепала культура й рівень духовності в людей, саме тому виникає велика кількість конфліктів. У кожному конфлікті легше знайти предмет, а не об’єкт самої проблеми. Також доповідач торкнулася питань періодизації конфліктів: конфлікти між немовлям і батьками; конфлікти в період навчання дитини в школі; конфлікти в перехідному віці – юності (конфлікт молоді й батьків); конфлікти в період молодості (в Україні він триває до 35 років), які з’являються через намагання молодої людини досягнути успіхів у своїй сфері й зайняти міцну позицію в суспільстві; конфлікти в період зрілості, коли людина вже досягає результатів у певній галузі; конфлікти в період пенсії, коли людина може мати конфлікт із собою через брак соціалізації, якщо не працює.

Доповідач розповіла про різні види конфліктів, наприклад: конфлікт із приводом, основною якого є бажання образити іншу сторону, тому через певний час із вірогідністю 102 % сторони не пам’ятають саму причину конфлікту. У такому випадку, діалог є вирішенням ситуації.
Способами вирішення внутрішніх конфліктів, проблеми ізоляції в соціумі є: якщо це університет – зміна факультету, спеціальності; якщо це робота – її зміна.

Після пізнавальної доповіді Інни Петрівни виступила Дар’я Сергіївна, яка закцентувала увагу слухачів на шляхах вирішення конфліктів. Наприклад, компроміси є дуже важливим способом подолання конфлікту через необхідне бажання сторін зупинити ворожнечу між собою. Якщо одна зі сторін не визнає конфлікту, якщо наявне протиборство сторін, тобто коли відбувається тиск на людину (різні види піару, викриття, критика, примус), якщо одна зі сторін є слабшою, то вирішенню конфлікту допоможе діалог, в якому треба з’ясувати причини конфлікту, позиції сторін, претензії та достигнути консенсусу.

Після доповідей лекторів відбулася жвава дискусія. На завершення обговорення диякон Михайло Омелян від імені всіх присутніх подякував за чудову лекцію.

Фото: Олександр Була
Прес-служба КПБА