Перейти до вмісту
Головна » Розпочався Успенський піст

Розпочався Успенський піст

Розпочався Успенський пістЯк відомо, 14 серпня для усіх православних християн розпочинається Успенський піст. 15 серпня 2013 року ввечері та 16 серпня зранку старший священик академічного храму перший проректор Академії протоієрей Олександр Трофимлюк звершував богослужіння за постовим зразком.

Розпочався Успенський пістЯк відомо, 14 серпня для усіх православних християн розпочинається Успенський піст, який започатковано перед великими святами Преображення Господнього та Успіння Божої Матері і триває два тижні: з 1 (14) до 15 (28) серпня.

На виконання рішення засідання кафедри літургіки та церковного співу від 14.11.11 р. в академічному храмі святого апостола і євангелиста Іоана Богослова 15 серпня 2013 року ввечері та 16 серпня зранку старший священик академічного храму перший проректор Академії протоієрей Олександр Трофимлюк звершував богослужіння за постовим зразком.

Визначаючи склад і порядок богослужіння седмичних днів малих постів періоду співу Октоїха (Різдвяного, Петрового та Успенського), Типікон розрізняє дні, коли співається «Бог Господь», і дні, коли співається «Алилуя». У дні, коли припадає пам’ять святого без знаку і коли немає передсвята чи післясвята, спів «Алилуя» замінює собою «Бог Господь», передуючи співу Троїчним Октоїха (Типікон, гл. 51; гл. 48, 14 листопада). У послідуваннях цих днів сказано: «Алилуя або тропар». Але якщо алилуйна служба співпаде з суботою або неділею, то вона скасовується. Таким чином, у період Успенського посту алилуйна служба може звершуватись лише 3 і 4 серпня за старим стилем (16 і 17 серпня за новим), але оскільки цьогоріч 4 (17) серпня припало на суботу, то алилуйна служба в період Успенського посту у 2013 році звершується один раз – 3 (16) серпня.

У даний час, коли богослужіння малих постів нічим не відрізняється від богослужінь седмичних днів періоду співу Октоїха, багато відомих літургістів закликають відродити древній устав алилуйних служб, покаянний зміст яких підготує людей до гідної зустрічі великих свят.

Таким чином, у четвер ввечері було відслужене послідування вечірні, малого повечір’я та ранньої із постовими особливостями, а в п’ятницю зранку було звершено послідування 3-го, 6-го і 9-го часів та чин Зображальних, на яких було прочитано прокімен, Апостол і Євангеліє дня. Оскільки характер постового богослужіння не сумісний із радістю звершення таїнства Євхаристії, то Літургія, як це й передбачає Устав, не звершувалась.

Прес-служба КПБА