ПАСХАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ
митрополита Переяславського і Білоцерківського Епіфанія
боголюбивим пастирям, чесному чернецтву
та всім вірним Переяславської єпархії
Української Православної Церкви Київського Патріархату
ПАСХАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ
митрополита Переяславського і Білоцерківського Епіфанія
боголюбивим пастирям, чесному чернецтву
та всім вірним Переяславської єпархії
Української Православної Церкви Київського Патріархату
«Величає душа моя Воскреслого на третій день
із гробу Христа Життєдавця»
(приспів до 9-ої пісні пасхального канону)
Дорогі браття і сестри!
ХРИСТОС ВОСКРЕС!
Кожний із нас разом зі всією Церквою такими словами прославляє найбільше і найрадісніше свято не лише богослужбового церковного року, а й усієї історії людства. Цим святом увінчалося влаштування нашого спасіння, бо Своїм воскресінням Господь наш Ісус Христос подолав смерть, знищив силу диявола і визволив нас від гріха і прокляття. Саме тому воскресіння Христове є основою нашої віри та запорукою надії, бо, як говорить апостол Павло, «якщо Христос не воскрес, то й проповідь наша марна, марна і віра ваша» (1 Кор. 15: 14).
Преподобний Симеон Новий Богослов повчає нас такими словами: «Славне воскресіння Христове є наше власне воскресіння, яке невидимо відбувається і проявляється в нас, умертвлених гріхом, через воскресіння Христове, як свідчить і пісня церковна, яку ми часто співаємо: «Воскресіння Христове (в собі самих) бачивши, поклонімося святому Господу Ісусу, єдиному безгрішному…».
Щоб побачити це воскресіння, нам треба передовсім очистити почуття. Православна Церква задля цього й установила святу Чотиридесятницю, щоб ми постом і молитвою змили скверну зі своєї душі і приготували себе до зустрічі з воскреслим Христом.
Свято воскресіння Христового називається Пасхою. У старозавітні часи святкування Пасхи відбувалося в пам’ять про звільнення від єгипетського полону під час особливої урочистої вечері, за якою споживали жертовний агнець. Для євреїв Пасха була початком нового життя, з цього часу почалася історія боговибраного юдейського народу.
Старозавітна Пасха стала прообразом Пасхи новозавітної. Господь закликає усіх нас на святкову трапезу: «Прийдіть, в урочистий день воскресіння причасниками будьмо нового плоду виноградного, радості Божественної, Царства Христового…». Для нас, отже, пасхальним Агнцем є Пресвята Євхаристія.
Ми радіємо сьогодні разом із жінками-мироносицями та апостолами, які першими побачили воскреслого Спасителя. Радісна звістка про воскресіння Христове стала центром їхньої проповіді аж до краю землі. У цю пасхальну ніч це величне життєстверджувальне вітання лунає по цілому світові.
Для людини немає нічого страшнішого за смерть, тому радість воскресіння – це радість перемоги над смертю, перемоги над диявольською неправдою, перемоги добра над злом. Радість воскресіння – це початок нового нетлінного життя, яке дарував нам Христос. Радість воскресіння – це утвердження Царства Божого на землі.
З моменту Христового воскресіння починається нова ера людства – життя у Христі. Саме це має на увазі святий апостол Павло, коли свідчить: «Ми поховані з Ним хрещенням у смерть, щоб, як Христос воскрес із мертвих славою Отця, так i ми в оновленому житті ходити почали…» (Рим. 6: 4).
Щоб ходити в оновленому житті, ми повинні зміцнюватися у благодаті Христом Ісусом, триматися правди, віри, любові, миру з усіма, виконувати волю Божу, зберігати заповіді Божі та не чинити гріха.
Святкуючи воскресіння Христове, ми повинні розділити цю радість з іншими, простити провини нашим кривдникам, допомогти тим, хто має потребу, втішити тих, хто чимось засмучений.
У «цей урочистий і святий день» щиросердечно вітаю боголюбивих пастирів, чесне чернецтво, представників обласної влади та місцевого самоврядування, інтелігенцію та всіх вірних Переяславської єпархії Української Православної Церкви Київського Патріархату! Нехай воскреслий Христос дарує нам упевненість у перемозі над зовнішніми і внутрішніми ворогами, мир, радість, добробут, злагоду та спасіння.
Воістину Христос воскрес!
ЕПІФАНІЙ,
митрополит Переяславський і Білоцерківський,
Патріарший намісник
Пасха Христова,
2018 рік