Перейти до вмісту
Головна » Піст за вченням святих Отців

Піст за вченням святих Отців

63
Маєш намір постити, не впадай у відчай по-юдейськи, але покажи себе веселим по-євангельськи.

Піст, іменується Великим, через те, що він є важливим у нашому житті. Древні письменники свідчать одноголосно, що піст встановили святі Апостоли, як приклад наслідування сорокоденного посту Мойсея (Вих. 34), Іллі (3 Цар. 19), та Господа нашого Ісуса Христа в пустелі (Мф. 4, 2). Про це свідчить 69 –те правило святих Апостолів (Архимандрит Іоан (Маслов)).
У цей благодатний час, для християнина важливо очистити свою душу і тіло, наблизитися до Бога, через покаяння, яке за словами Паїсія Святогорця є хрещенням слізьми, він наводить як приклад Апостола Петра, який плакав гірко, каявся у зраді все своє життя, але отримав прощення. Прийняти Святе Причастя, яке є запорукою вічного життя. Тим самим ми наблизимо себе до Бога, Який завжди стоїть біля дверей нашого життя і стукає. Тож відчинімо своє серце, для Божої благодаті. І в ці величні дні прославмо Бога, який страждав, помер, і воскрес заради нашого спасіння. Тож візьмімо у шлях цього спасительного посту, слова святих подвижників Христового благочестя, які дають нам можливість правильно осмислити піст, щоб він приніс нам користь як і душевну, так і тілесну.
* Піст – дар древній, нематеріальний, нестаріючий, але безперестанно обновляючий і квітучий у всій красі.
* Піст охороняє младенців, робить цілісним юного, поважним старця,бо сивина, прикрашена постом, достойна поваги.
* Піст найкраща одежа жінки, вуздечка у цвітінні років, охорона подружнього життя.
* Прийміть піст хворі – це матір здоров’я.
* Піст посилає молитву нашу до неба, робить для неї крила.
* Охоронителі наші – Ангели у ділах перебувають із тими, хто очистив душу свою постом.
* Піст корисний у всякий час, тому, що на того, хто постить не сміють нападати демони.
* Маєш намір постити, не впадай у відчай по-юдейськи, але покажи себе веселим по-євангельськи.
* Наше життя не було б таким скорботним і наповненим відчаю, якщо б піст був головним правилом нашого життя.
* Той, хто відкидає піст і гониться за розкішшю, як за блаженством, манить за собою великий рій зла, і більше того пошкоджує своє тіло.
(Святитель Василій Великий, архиєп. Кесарії Каппадокійської).
* Піст – мир у оселях, піст – піклується і охороняє дівство, піст – шлях до покаяння і причина сліз. Піст не любить світу і нічого того, що в світі (1 Ін. 2, 15).
* Посту… радіють святі пророки, його прославляють апостоли і мученики тому, що всі вони невтомно із ревністю подвизалися в пості.
* Постові радіє і Господь, якщо постимося із надією і вірою.
(Преподобний Єфрем Сирін).    
* Піст, улюблені, радує Ангелів Охоронителів наших, тому, що постом і молитвою ми стаємо їм близькими.
* Піст приносить користь тому, хто розумно до нього приступає, і приносить шкоду тому, хто починає нерозумно його.
(Преподобний Марк Подвижник).
* Піст – ліки, але ліки, хоча б були тисяча разів корисними, можуть бути шкідливими для того, хто не вміє ними користуватися.
* Піст – захист і непереможна зброя тіла.
* Піст – знищення смерті і звільнення від гніву.
* Піст і тіло зберігає здоровим: не обтяжує їжею, воно не приймає болячок, але стає легким, укріплюється для прийняття дарів.
* Піст, возносить тих, хто любить його на небеса, поставляє їх перед Христом і вводить у спілкування із святими.
* Прекрасний труд посту, тому, що він полегшує душу від тягаря гріхів і легким робить ярмо заповідей Христових.
* Чого тільки не зціляє піст? Якої душевної хвороби не знищує! Виганяє об’їдання і надмірність та обновляє серце. знищує розкіш, приборкує гнів, втішає жорстоку ненависть.
* Хто любить здоров’я, нехай усердно віддається посту, який не потребує плати за зцілення, але сам добавляє нагороду. Дає в нагороду блудникам – цнотливість, п’яницям – тверезість, скупим – щедрість, сріблолюбцям – любов, братоненависникам – братерську любов і гостинність. І що важливо, животворить і наближає до Бога.
* Піст звільняє від рабства і дає свободу, повертає з полону на батьківщину.
* Із постом, завжди повинна бути з’єднана молитва (Мф. 17, 21; Діян. 14, 23, 1 Кор. 7, 5).
(Святитель Іоан Золотоустий, архиєп. Константинопольський).
*Той, хто перебуває постійно в молитві, входить в спілкування із Богом і з’єднується із Ним таємним зв’язком і певною духовною дійсністю та невимовним налаштуванням серця.
(Преподобний Макарій Єгипетський)
* Молитва є безсилою, якщо не має основи посту і піст є безплідним, якщо на ньому не збудована молитва.
* Подвиг посту не належить виключно тілу, він корисний і потрібний не тільки для тіла, але і для розуму і серця.
* Усі, хто бажає приступити до посту і молитви, і мають намір пожати плоди свого покаяння, почуйте слово Боже. Почуйте завіт Божий, простіть ближнім їх гріхи вчинені перед вами.

(Святитель Ігнатій Брянчанінов)

Підготував студент 4-го курсу КПБА Юрій Борис