Михайло Омельян, аспірант КПБА
21-го лютого аспіранти КПБА, на запрошення диригентів Роджера та Матвія Макмеррінів (США), з благословення ректора КПБА, мали можливість насолоджуватися світовою класичною, симфонічною, духовною музикою та співом.
21-го лютого аспіранти КПБА, на запрошення диригентів Роджера та Матвія Макмеррінів (США), з благословення Преосвященнійшого Епіфанія, єпископа Переяслав-Хмельницького і Бориспільського, ректора КПБА, мали можливість насолоджуватися світовою класичною, симфонічною, духовною музикою та співом.
Під керівництвом доктора філософії, доктора мистецтвознавства, доктора богословських наук, професора Київської Православної Богословської Академії Дмитра Власовича Степовика аспіранти слухали Київський Симфонічний Оркестр і Хор. Майстерно були виконані композиції, які написав Франц Йозеф Гайдн. Він був людиною надзвичайно відданою Богові та своїй справі. Щоранку – перш ніж стати до роботи – він возносив молитву. Упродовж свого життя він написав понад сто симфоній, сімдесят шість струнних квартетів, ораторії, опери, концерти, меси і цілу низку камерних творів. Гайдн смиренно зауважив: «Я хвалю Всемогутнього Бога, оскільки усім, що створив, я завдячую лише Йому».
Найпершою прозвучала хорова драма Te Deum (Тебе, о Боже, хвалимо), що складається з трьох частин, є власне концертом для хору та оркестру. Інструментальні й хорові фрази з синкопованими ритмами неначе набігають одна на одну, надаючи особливої величності твору. Наступним був Концерт до мажор для віолончелі з оркестром. Цей ранній твір, написаний між 1761 і 1765 роками, засвідчив, що Гайдн є майстром інструментальної композиції.
Друга частина концерту розпочалася твором Нельсон-Меса. Спочатку цей твір називався «Missa in Angustiis» («Меса з тривожних часів»). У творі звучить молитва «Agnus Dei», у якій людина благає Бога благословити її. Гайдн підкреслює осібний характер цієї молитви. Саме тому її виконують не весь хор, а чотири солісти. Меса завершується словами «Donna nobis pacem» («даруй нам мир»).
Аспіранти виносять подяку всім, хто посприяв у можливості бути запрошеними на цей незабутній вечір симфонічної музики.
Під керівництвом доктора філософії, доктора мистецтвознавства, доктора богословських наук, професора Київської Православної Богословської Академії Дмитра Власовича Степовика аспіранти слухали Київський Симфонічний Оркестр і Хор. Майстерно були виконані композиції, які написав Франц Йозеф Гайдн. Він був людиною надзвичайно відданою Богові та своїй справі. Щоранку – перш ніж стати до роботи – він возносив молитву. Упродовж свого життя він написав понад сто симфоній, сімдесят шість струнних квартетів, ораторії, опери, концерти, меси і цілу низку камерних творів. Гайдн смиренно зауважив: «Я хвалю Всемогутнього Бога, оскільки усім, що створив, я завдячую лише Йому».
Найпершою прозвучала хорова драма Te Deum (Тебе, о Боже, хвалимо), що складається з трьох частин, є власне концертом для хору та оркестру. Інструментальні й хорові фрази з синкопованими ритмами неначе набігають одна на одну, надаючи особливої величності твору. Наступним був Концерт до мажор для віолончелі з оркестром. Цей ранній твір, написаний між 1761 і 1765 роками, засвідчив, що Гайдн є майстром інструментальної композиції.
Друга частина концерту розпочалася твором Нельсон-Меса. Спочатку цей твір називався «Missa in Angustiis» («Меса з тривожних часів»). У творі звучить молитва «Agnus Dei», у якій людина благає Бога благословити її. Гайдн підкреслює осібний характер цієї молитви. Саме тому її виконують не весь хор, а чотири солісти. Меса завершується словами «Donna nobis pacem» («даруй нам мир»).
Аспіранти виносять подяку всім, хто посприяв у можливості бути запрошеними на цей незабутній вечір симфонічної музики.
Михайло Омельян, аспірант КПБА